Tuesday, August 18, 2009

cita-cita saya


dulu time budak-budak, kalo sapa2 tanya nanti besar nak jadik apa, jawapan mesti standard.. nak jadik cikgu, tentera, polis, doktor. peh tu kat sekolah dulu ada profile student yg cikgu akan listkan apa cita-cita kita. my profile, confirm ada cikgu, doktor dengan tentera. kekonon time tu kagum la ngan keje bapak kan... peh tu time tu jugak cam tak tau apa menda nurse tu. yg menonjol pun doktor. so amik doktor. hebat tuuuu... tapi realitinya, saya nak jadik cashier. hahahahahah..

dulu-dulu la.. kalo ikut mak gi giant kat melawati, mesti saya duk kat depan kaunter cashier tu. mak masuk dalam kedai tu lama-lama pun tak pe sebab saya leka tengok mesin cashier tu. time dulu mana ada bar code. so, semua kena key-in. best sehhhh..

i've been a cashier. seronok giler. kira cite-cite saya sudah tercapai. alhamdulillah :D

sekarang saya ada cita-cita baru.. hehehehe.. saya nak jadik domestic engineer atau bahasa mudahnya, housewife.

kenapa eh? dulu kot org dengar awak tu housewife, automatically orang ingat awak time sekolah tanak belajar rajin-rajin. sebab tulah sudahnya duk dapur ngan jaga anak aje. tapi skang ni, rata-rata yg jadik housewife pun educated beb... belajar setinggi awan pun ada. malas nak keje je. hahahaha...

skang ni saya bukan dalam kategori malas nak keje. i love my job. i still have passion in working. bukan rasa diri dah tua.. tapi rasa nak fokus on anak-anak. aicehhh.. dah sebut anak2 tuuu... i think, i have missed some part of adam's growing up moments. the other day i teased him and he cried out loud. and i just let him cry as i know one day, i'll never get to see his crying. i wouldn't be able to tease him and he'll never cry before me, anymore...

tengok adam dah pandai mengira, mengeja, i couldn't hide the feeling - i'm a proud mom. but deep inside me, i felt i'm a loser. i didn't teach adam how to count. i help adam to count. the teacher taught adam. i didn't teach adam how to read. teacher shanti has the patience, i dont.

but of course, if i were to be a housewife, i still want my current salary + allowance and annual leaves. hahahaha.. dah macam laki aku keje tokey kedai emas 916. hahahahahah

takpelah.. for the moment, i'll just let the mind do the berangan thingy :D

1 comment:

julie77 said...

aku nyer plan, by 40 bila ank aku nk msk sekolah dh, aku nk benti..nk jg anak aku sendiri n be there for them..hopefully by 40 tu abis dh la utang2 aku..:D