Monday, November 14, 2011

Onde-onde

Saya dah pandai buat onde-onde @ buah melaka. Clap! Clap! Clap!

Few years back, saya penah jugak buat. Tapiiiii..... Time buat tu saya memang ngek. Resepi suh letak jus pandan. Saya letak pewarna hijau. Sebabnya, saya macam blur bila baca jus pandan tu. Tak terfikir pun tang blend daun pandan untuk dapat jus. Duk fikir mana nak beli aje.. Sudahnya........ As predicted la kan.. Masuk hijau, kuar pun hijaula. Makan hari la jugak "hasil" hijau tu. Ngeri seh tengok toilet bowl waktu tu. Hahaha...

Bebaru ni, masa tokbaq meninggal tu, mak suh mintak daun pandan dari makcik pah. Ehhh... Takdela saya amik daun pandan dari bantal kepala tokbaq tuuu... Ada balance makcik pah bagi. Dua helai saya buat nasik lemak. Sambil duk pandang daun yang berhelai-helai lagi tu, teringat kat onde-onde. Ha... Itu yang menjadik tu..

Inilah onde-onde saya. Comel macam saya kan? Hehehe...~

2 comments:

Diyana Khoo said...

sedapnyaaaa.

anne rafei said...

memang sedapppppp.. 10 singgit. free satu. hahahahah