Thursday, June 12, 2014

ten

adam danial is ten.  double digits.  woohooo!

rasa tua pulak aih..  macam terasa lagi memberanakkan anak kesayangan ni.  hehehehe..  

hari ni, for the first time ever, he went to the kedai runcit independently.  siap pesan kat dia, kalau nampak orang tengok  awak semacam aje, lari.  true enough...  on the way balik tu dia lari.  sebab dia rasa macam ramai orang.  dia la kata...  hehehehehehe..

pagi dah pi makan roti telur dengan atuk & mika.  satu sengah keping untuk dia sorang.  hahahaha..  that means, tiga hari berturut-turut mamat ni makan roti telur.  selera sungguh.

tengahari saya bawak pi makan dengan x-officemate pulak.  nasik goreng kampung yang mantop depan rhb.  sedap babe!  untuk tekak saya lah.  tekak saya rilex-rilex je.  benchmark pun rendah.  tekak orang kampung.  hahahahhaa

pastu makan malam kat umah atuk pulak.  satay pulak.  murah betul rezeki anak mama.  alhamdulillah.

adam as i've been saying; adalah anak yang baik.  sangat baik.  saya je yang suka marah dia.  ntah kenapa. haih...  kadang-kadang bila dia buat/tanya benda yang takde common sense tu, saya jadik gerammmmmmm....  like asking "kenapa hari ni pun nak kena angkat kain?"  boleh mendatangkan marah kan?

other than that, dia sangat penyayang.  to both of us, to adik & saudara mara.  he is lovable.  i can see from the warmth that he has towards friends and families.  nak dapat orang tak suka adam tu, mungkin....  macam kena carik reason sikit lah.  even his bully pun nak hantar application nak jadik best friend dia.  hehehehehe..
doa mama sentiasa sama.  untuk anak mama ni jadi orang yang berjaya di dunia dan akhirat.  jadi yang terbaik dalam segala segi.  baik untuk diri sendiri, keluarga dan masyarakat.  mama sentiasa doakan perjalanan dan percaturan hidup yang mudah dan penuh berkat.  mama doakan umur adam sentiasa dirahmati.  rezeki adam tidak putus dan moga menjadi anak yang mampu memimpin kami ke syurga kelak.  mama doakan hanya yang baik-baik untuk adam.

insya Allah.

wassalam.  

No comments: