Friday, July 04, 2014

Semalam

Kita orang makan ketam yuuuu....  Nyum-nyum.  Lama dah teringin ke ketam ni. Akhirnya ke sambal jua...!

Semalam lepas asar terus masak. Ok la. Ngam-ngam before maghrib siapnya. Saya ni amatur kat dapur. Masak sangatlah mengamik masa. Kalo ada tetamu datang, menggelabahlah saya sorang-sorang siapkan makanan.  Padahal tetamu tak kisah. Cuma ye la...  Feeling suh orang menunggu. Tak best. Hehehe...

Banyak dah lauk dalam kepala ni. Segalanya nak dimasak. Konon...!  Ntah jadik ntah tidak.  Semangat!  Semangat perlu ada. Muahahaha...

Saya bukan kaki PARAM (it took me quite a while to know what it means).  Kurang berminat nak pi. 

Satu - boleh tahan jugak harganya. 
Dua - malas bersesak
Tiga - tak kuasa nak berambang mata
Empat - tak tahu nak memilih
Lima - malas carik dosa 

Why dosa?  Nanti tak sedap, saya terkata pulak kat si penjual tu.  Kang mahal, saya terkata juga.  Kan ke dosa tu. Baiklah saya buat sendiri. Tentu arah yang nak mengata saya cuma ahli keluarga sendiri aje. Tak susah nak mintak maaf di pagi raya. Kan?  Hehehehe...  


Wassalam. 

No comments: