Friday, March 10, 2006

PA untuk mawi

registration was quite easy. isi borang yg cam dah selalu isi. balik2 soklan yg sama. nama, ic, dob, address, yadayadayadayada.. pusing keliling. mmm.. ramai dah org. submit borang dapat nombor. 69. oklah tu. tapi dok pikir org nombor 1 pun pun tak masuk lagi. yg nombor 69 ni pukul berapa baru nak masuk. alamat solat isyak kat sini la nii..

tunggu punya tunggu. lepas sorang, sorang masuk. ada yg muka tension. ada muka happy. muka macam mawi pun ada. boring punya pasal, org sebelah jadik mangsa. cite lah kisah tok nenek bagai. sekali nama dia kena panggil. aduhhh.. tak sempat nak goreng cite tupperware. melepaslah. so i have to fish another big kerapu. mmm.. sebelah ni laki. belakang tu pulak asik baca magazine. ah! malehlah...

"no 69"
"saya"
berdebar tuuu..

"kenapa awak nak apply jadi PA mawi ni"
"saya apply jadi PA mawi sebab saya rasa saya berkebolehan. i have a diplome in executive secretaryship. and i have 5 years experience as a secretary. i believe i have the capabilities as a good PA to mawi"
"PA mawi ni tak sama dengan PA lain. macam mana?"
"mana2 pun ada cabaran. so i have to be brave to take the challenge. after all it's all about challenging myself"
"apa yg awak tau pasal dunia muzik mawi"
"mawi as what we knew is a phenomenon to the music industry. he was brought up by AF3 where he was the winner. mawi started as a budak kampung yg nyanyi suka2, gi karoke, then masuk AF3 dengan tak tau apa2. with 0 in mind, now he's a person that people looking for"
"apa yg menyebabkan awak nak jadi PA mawi?"
"saya nak cari pengalaman. saya tak pernah buat field work. so dengan kesempatan ni, mungkin saya boleh menimba lagi banyak pengalaman dan mampu pergi jauh dalam bidang ni."
"boleh nyanyi lagu mawi?"
"bolehlah rasanya"
"kalo mawi salah pitching awak boleh betul kan?"
"pitching saya tak tau. buah peach saya tau"
"lawak ye. buat lawak ye... ok. mawi ada soalan?"

uurrgghh.. bila pandang mawi tu rasa berpinar biji mata. oh! cupid. awatlah tak tembak i ngan mawi awal2 dulu....

"saya ada satu soalan ya. misal katalah awak kena ikut saya ke sana sini. awak ada anak. ada suami. macam mana suami & anak awak?"
"susah soalan tu. bagi saya family comes first. but there are some excuses. kalau saya boleh habiskan masa 12 jam saya untuk kerja. saya masih ada 12 jam untuk keluarga saya. org kata nak seribu daya, tanak seribu dalih. saya kena pandai membahagikan masa. org kata masa untuk keluarga adalah masa yg terbaik dalam diri kita. so saya rasa saya tak akan kerja 24/7 dengan mawi saja. for sure saya akan ada masa terluang untuk diri saya. sekurang2nya untuk anak kesayangan saya"

urgghh.. betul ke jawapan niiiiiii...

"baiklah. nanti kita akan announcekan the final 10. apa2 pun kami harap anda berjaya. kalau tak berjaya, cuba lagi. mungkin ada opportunities lain lagi. sebelum tu awak dikehendaki nyanyi mana2 lagu yg mawi pernah nyanyi"
"nyanyi? aa. aaa.. aaaa.. pupus boleh?"
"boleh"

acara menyumbang lagu pun berlaku dengan sepantas kilat...

~ yada yada yada yada yada - iklan ini ditaja oleh biskut cap kuda kepang ~

"ini senarai yg terpilih ya. kepada yg tak terpilih, jangan berputus asa ya. saya akan announcekan nombor & nama. sila ke bilik sebelah ni ya. .. .. .. .. .. 69 .. .. .. .."
"uh? dapat? cam tak caya je......."

"baik. tahniah pada anda semua. saya serahkan pada mawi untuk beritahu anda tentang tugasan anda"
dag dig dug lagi.....
"assalamualaikum semua. tugas sebagai PA saya bukan satu yg boleh dianggap remeh ya. kamu semua tahu kesibukan saya macam mana. jadi saya mahukan PA yg mampu buat kerja saya berjalan lancar. seorg yg mampu menguruskan dirinya dan juga diri saya. kamu akan diberi 2 hari untuk bersama saya. pada hari itu, kamu akan menguruskan semua tugas2 book bilik, call agent, call promoter, dan macam2 lagi lah. kamu akan di beri briefing pasal tugasan kamu oleh en ramli. jadi, selamat bertugas. apa2 pun.. world!!!"

"terima kasih mawi. ok. kamu semua akan diberikan kumpulan dan akan bertugas mengikut kumpulan kamu. .. .. .. .. .. kamu bertugas pada 27 & 28 February. kamu mesti melaporkan diri di astro seawal 7 pagi. pulang tak tau pukul berapalah. whenever the job is done, then it's a day off for u"

"wowo... 7 pagi tu.. dah bangun ke eh... sempat ke sampai"

jeng jeng jeng....

12 comments:

nurminah said...

betul ke ni kak?

Anonymous said...

u never stori me diz ah..

Anak Mamakz Penang said...

anaaaaaaaaaaaa... betui ke nih? whaaa... conratulation from me.. wish u al the best.. fofular la u nanti.. ahakss

anne rafei said...

nurminah: ;)

julie (is that u?): ;P

pirates: :))

Anonymous said...

hehehe...bior beno budak anna ni...fzah pun baru je tgk resume mawi tu mlm tadi...itu pun sebab dah takde citer lain yang beshhh... so kalau turn u kuar tv tu...calling-calling le...bukan nak tgk mawi...tapi nak tgk aunty anna..boleh ckp kat my sons...itulah aunty anna korang, tp yg tu version org (coz yg ade kat derang tu version bear...ermm..ingat tak awk penah kasik fzah bear merah tu..)anyway congrates...beshh...beshhh

anne rafei said...

fizah: malu sayaaaaaa...

Anonymous said...

cewh!!!muahahaha... nyaris nak tergolek kosi aku bacer.. aku poyo2 citer kat ko pasai 'Resume Mawi'.. ko gelak2 kat aku..alih2 ko gi interbiu ekk.. muahahaahaaaa...adehhhh!

anyway.. gud lak.. aku rase lepas nih ko kene amik PA plak.. utk jaga adam time ko jaga mawi... yikess!!

Anonymous said...

bila nk update blog weh...:P

jules (tak tulis name kang kena marah lak)

Anonymous said...

mmm...yer ker nie?...tugasan tue 27 ngan 28 february eks?...mmmm....

anne rafei said...

conan: ko ngan kosi, kosi lagi besau.. patutlah tak belen. hehehe...

jules: aku dah apdet!! - larrrriiiiii

sue de' oghen: mmm.. mm.. mm.. mm.. hehehehehe

Anonymous said...

aku kompius..betui ke idak ..betui ke idak...

hehee

anne rafei said...

lili: lambat la kooooo... ;P