Monday, February 15, 2010

jerawat

menyampahnye tengok!!

dulu lepas beranakkan adam, jerawat kat muka saya ni.... mintak ampun mintak tobat rupanya. naik bukan macam mushroom lagi dah. dah macam hapekejadah rupanya. ingat lagi pengalaman pegi JJ. ada satu akak dengan kawan dia, terteleng² nak tengok muka saya yang time tu ada satu jerawat betul² atas batang hidung. dah sebijik macam rhinoceros. lepas kena sergah "apa pandang²?". baru derang nak jalan pandang depan. bengang betul!

ni lepas beranak alesya pun, jerawat naik, walaupun tak sehebat masa adam, tapi masih banyak. macam ada rancangan pembangunan bersepadu. dia tumpu satu tempat aje. sampai rasanya kat kulit tu dah takde kawasan suci jerawat dah. sakit hati aje tengokkan..

masa adam dulu, saya ke subang amik ubat neostrata. rupa² kat klinik medik taman melawati yang saya selalu pegi tu pun ada. penat aje jalan jauh². kehkehkeh..

this time around, doc ni suggest ubat lain. nama dia CLIV mediclear. cuba la.. mana la nak tau kan... dia tulis kat sini, ubat ni made in korea. mmmmm.. agak² diizinkan Tuhan sembuh kulit saya ni kan, akankah si jejaka head-n-shoulder ini ajak saya dating?


muahahahaahah....

4 comments:

shima said...

ms peknen takde lak hormon jerawat ko naik yer

mommysarah said...

sabar ye dek....
tabahkan hatimu itu...

anne rafei said...

li: tak naik. tapi dia punya minyak.. ya rabbi... melampau2. macam isi minyak keta.

kak faizah: sangat bersabar ni kak... tension!

Nurul a.k.a Riko said...

gi facial laling...ittewww obatnyer!