Friday, June 22, 2012

jadual waktu

jadual kita sejak ada maid ni dah berubah sikit.

eh!  awak tak tau kita dah ada maid?  eeeee..  tak updatedlah awak ni.  hahaha..  ha-ah.. kita dah ada maid. alhamdulillah.  rezeki kami nak dapat filipino maid yang muslim.  syukur.  

sekarang ni, kita bangun tiap-tiap hari pukul lima untuk masak makanan tengahari.  masak simple-simple aje. sebab tu kita dah ada buku ini....


ha... hebatkan??  boleh harap jugaklah buku ni.  cuba tu udah.  menjadik tu tak gerenti.  kehkehkeh..  

sambil masak tu, kita start washing machine.  so adalah bunyi-bunyi iringan kat dapur tu disamping alunan bacaan al-quran kat surau.  

sambil masak lunch tu, kita buat sekali bekal breakfast untuk adam.  kadang-kadang kita punya sekali. siap semua, kita kejutkan adam.  selalunya by then dah 6.25am.  mamat ni suka mandi lama.  jadi kena kejut dia awal-awal.  lebih 10 minit kalau dia sorang.  

by 7am kena kuar umah untuk hantar adam ke sekolah.  hari-hari biasa, kalau kuar lambat dari pukul 7 tu alamatnya subjected to be caught in traffic lah.  now, kalau time summer break ni, sangkut jem tiga puluh kilometer pun tak pe..  hahahha..  

tengahari balik amik adam from school.  then by 1.45pm rush balik ke office.  by 4pm, kemas bag.  balik!  kejarkan pulak budak adam ni ke sekolah agama (di hari-hari berkaitan).

in general, my daily life is superb busy dengan operasi membawa kereta dan berkejar ke sana sini.

so my darling kesayangan, boleh ke tint kan cermin kereta untuk i?  panas tau u..  nanti i itam nanti, camne kita nak nyanyi lagu "black & white" sambil pusing-pusing tangan?

wakakaka...
  

No comments: