Saturday, November 26, 2005

my good friend, mr I

today open house umah mak. penat jugaklah. but not as bad as the other day.. maybe because hari ni i rushing jaga dapur je. tak delah bz mana sangat. yelah.. i kan tak payah layan org sangat. all are familiar faces pung.. jebons & jebonas couldnt miss any of our events. so untuk derang ni tak yahlah nak "jemput makan ye".. derang pandai carik makan sendirik. tak yah jemput pun dah amik pinggan dah.. at the time of writing ada lagi org datang. tak pe.. biarkan mereka²..

i've registered myself as tupperware dealer. only for 1 reason. satu sebab. i like the catalogue. iye. betul. most of my dealer thingy are because of catalogue. in fact, i boleh hapal buku ikea tu. series punya hapal. sambil² membelek (read: hapal) catalogue tu, my imaginative mind would be running wild. imagine this and that. umah i la. i pakaila. bagi org ni la. this and that la.. well u know.. ompompuan.. hehehe. berangan kena lebehlah

i'm sort of imaginative type of person. a very imaginative one. very the very. sometimes for good. sometimes for bad. there are times baru dengar tajuk, i dah terbayang bukan². my latest mengarut was listening to adibah noor's "terlalu hina". and my imagination friend helps me up with adibah noor with amuk's outfits. and this morning, i had this dream. my hubby and my sis-in-law is a halimunan.. hahahah.. bangang punya mimpi.

sometimes imagination does help me. i kind of had my ayat bunga² chinta through imagination. i'm bad in structuring words becoming sentences thus paragraph. so i have my imagination to help me up.. i think thats why i got an A for my BM-SPM. kira baguslah i kan. i remember my first few words were "jam berdetik 6 kali. aku masih tidak dapat melelapkan mata.." bla... bla.. bla..

on some other occasions, my imagination doesnt help me much. one time, i was in the middle of heavy traffic kat jalan menghala ke kampung baru. then my imagination takes place and suddenly *bang*. i hit the wira berlagak kat depan i. tulah.. imagine eksiden sapa suruh kan. padanlah muka i.. hehehhe

masa i tuition kat emkay melawati, mak will fetch us and bring us to giant. time tu giant kat melawati lagi. and that time, the cashier counter was without the scanner thingy. tot tet.. tot tet la cashier. mak tak yah susak² kalo bawak i. belikan i snickers. and i'll be the good girl tepi cashier counter tu. seronok giler tengok derang main mesin tu. giler punya seronok. tekan². amik duit. bagi duit. best. and i imagined being a cashier. and know what? i was a cashier. kat metrojaya. if people were to ask whether i have achieve my cita², i would positively & proudly say YES.. saya sudah berjaya mencapai cita² saya sebagai juruwang. hehehe..

so being imaginative is good oso rite?

aaa... one more thing. when i was in standard 5. i imagined myself kat hawaii. that time, manala i tau hawaii tu cenggana. overseas pun i tak penah pegi. so when the teacher tanya i dah pegi bercuti kat mana, i tak segan silu cakap i gi hawaii. and bila cikgu kata "ceritakan kenangan anda ketika di sana".. hahaha.. biasalah.. my good friend datang membantu dan menjadikan saya seorang budak berusia 11 tahun yg telah ke hawaii. hehehe. sorri cikgu. saya tidak bermaksud untuk menipu cikgu. ampun..

oklah.. i nak berimagination lagi....

No comments: