Sunday, April 20, 2008

malu seh..

penah tak korang tegur org, tapi sembang punya sembang punya sembang punya sembang, tak alih-alih salah org? kehkehkehkeh.. malu kan??

meh nak kongsi cite ngan u all..

ada la satu hari tukan, i was in empire tower, city square. peh tu nampak la satu lady ni. sekali pandang macam kawan lama. so i pegilah tegur..

"heyyy...... zakiah kan?"

"eh.. bukan.."

mak datuk.. time tu rasa tebalnya muka... dahlah time nak tegur tu senyum sampai ke telinga. muka excited giler. sekali salah org..
addddduuuuhhhhh.... malu! malu! malu!

tapikan.. tebal muka time tu tak terlawan my second incident. it happened in iskl. ye.. di tempat kejeku. time tu ada international fest. so ramailah orgnya. ntah kenapanya hari tu i pun sangatlah peramah tamah makmahnya

we were heading to our car. sambil tu mata i meliar tengok keliling. spot this one car. this one lady, she looked exactly like my aunty who stayed in bukit indah. my thought, "oh.. mak long pun ada". so i lambai-lambai. kindda excited looking at her. and she came towards me. at that point, i looked at the driver. ah sudah! takde rupa my uncle langsung. time tu dah rasa nak panjat bumbung iskl.. tapi sebab that lady dah jalan towards me, buat menten jelah..

"hai...... have we met?" she said

ha ko.. rasa nak pitam time tu jugak.. apelah nasib ni.. salah org pulak ha.. walaubagaimanapun, i pity that lady. she tried hard to recall where we met. padahal tak penahlah berjumpanya. nasib baik anak2 dia kat elementary school. kalo kat middle/high school memang i pakai jubah tutup muka gi keje. malu giler!!

and baru kejap ni terjadi lagi satu insiden. we went out for dinner. i wanted to order this tahu bakar. so i pusing belakang, i nampak this guy. memang meja tu selalunya tempat budak tahu bakar tu duduk. dengan rasa terujakan tahu bakar tu, i pun orderlah kat dia. apa lagi.. both dia dengan awek dia cengang-cengang. aduhai.. salah orang pulak dah... malu lagi.. nasib baik lepas insiden, budak tu blah. kalo tak, mau terbakar je rasa duk kat situ.

moral of the story, pegilah buat pemeriksaan mata selalu. kehkehkehkehkeh


"maskot malu-malu konon"

17 comments:

Anonymous said...

apa laaaaaa.....nak kene amik insuran mata kot...
-pzah-

muadzlife said...

hehehehehee...hmm len kali kene cari strategy len nih...:)

Nurul a.k.a Riko said...

ekekke keeee...mmg malu seh. aku leh bayangkan..sure muka nko merah cam lobster ajer.

aku pulak..malu sehhh...biler x ingat nama org yg dok tegur aku tu. Jenuh lahhh..do recall ..mmg memory aku nie..nk kena upgrade..tp yg pasti..aku still ingat nama nko...kan.

Anonymous said...

ok la tuhhh.. idak le ko menyembang sikit punye lamer.. abih sejarah semasa, silam dan akan dtg pon citer.. pehtu baru sedor salah org.. laaagi haru muahahahaa..

tapi aku rasa citer ko dulu time salah masuk kete lagik best laa hahaha...

...$weE+ 666... said...

aku ni kan, anne... kalau org nak kata sombong pon sukati lerrr... sbb nyer biarlah aku tak tegur org, sbb dah tentu ler aku ni rabun to the max, power spek 500++ gitu kan, so namanyer aku nak menegur org, idakkk lerrr... tak sanggup aku nak cover malu kalau lebey sploh kali asyik salah org jer... huhuhu... sombong pon sombonglahhh... aku redha! hiks!

aku dah check dah mata aku, naik 50mata belah kiri. dah rabak rm600 nih! bila bleh dpt itu claim? hahaha... ko bila nak gi check? aku rasa ko dah kronik sgt dah ni... apa2 pon, tahu bakar tu sodap! hehe...

anne rafei said...

pzah: dah bilanya ko nak jadik insurance agent ni.. customer waiting dah ni

anne rafei said...

eylla: strategi camne tu eylla?

anne rafei said...

riko: lobster pun kalah la riko. merah lagi muka aku daripada peti surat kat pagar tu, lagi merah dari fire extinguisher depan aku ni, pendek kata merah la segala2nya

anne rafei said...

conan: kahkahkaha.. salah keta tu tak leh ingatlah.. nasib baik aku pun tak ingat muka brader tu macam mana dah

anne rafei said...

zz: hahaha.. itu yg serba salah tu... tak tegur sombong. salah tegur dah jadik mak mah pulak dah...
aku dah cadang2 nak check mata ni.. tapi nak pegi tu malasnya rasa. padahal kedai cemin mata tu 10 minit je boleh sampai.. pemalasnye aku

Unknown said...

anne... kite masih kenal ko. Wei ..mana hilang daaa.. ko ingat tak ko pernah main boling pakai kebaya..huhuhuh.. ko pun dah ada anak .. best nya dpt jumpa ko balik.. zizie pun member ko ek.. bila ko nak turun join malaysianbowlers balik ni. keep in touch ok.

Nur a.k.a admansyah said...

hi again...

first, sedey gak bc entry lepas (boleh komen kat sini yek?) Just One Word... SABAR! semua tu dugaan dr-Nya. Pasti ada hikmah disebaliknya!

2nd.... lucu! kah..kah.. gelak tur utk awak sue but... good try! coz sy nie walau jenis peramah, tapi babX2 menegur org saya surrender? why? takut jadi mcm story u tu... aisey...

I wanna link yr blog with mine, k?

neomesuff said...

strategy membuat spec baru heehee

anne rafei said...

as: thanks for dropping by. kahkahkah.. time tu tengah giler main bowling ok. sampai ponteng keje main boling pun ada. amik haf day sebab kemarukkan boling pun ada tau. aku pun tak sangka dapat jumpa ko balik. :D zz tu bukan sahaja kawan aku, opismet aku ok.. 5/7 tengok muka dia. kehkehkeh...

anne rafei said...

lenny: thanks dearie. malu tu satu hal. asik teringat pulak tu. kalo duk sensorang mesti terbayangla kenangan lalu.

anne rafei said...

kak nomi: yelah kak nomi.. kita tak buat lagi spectacles claim. rugi ni. RM300 :D

TJ said...

huahuahuahuahua hehehehehehehe muahahhahahahaah