Tuesday, May 20, 2008

sawadikharp

friday, 16th may 2008
mh780
1805/1905 (local time)
KLIA, malaysia/suvarnabhumi, bangkok, thailand


taxi dia altis ok... confirm aku takkan beli altis.. driver dia bawak keta laju giler dan terselit-selit sampai aku rasa nak gi register insurance time-time tu jugak. kona dulu baru bagi signal, boleh? taxi dia ada macam2. motor pun ada. best wooo...


first impression, ya rabbiiiii.. ape menda ni. wire-wire ni sumer boleh dicapai dengan senang lenangnya oleh michael jordon ok.. untuk aku, kena panjat tanggalah.. giler rendah, berselirat. ada satu area tu, betul2 depan kedai. boleh?


check in: the bedrooms, boutique hotel
hospitality: excellent. staff dia sangat efisien, sangat cuba membantu. tak pandai english pun bedal je....
free wi-fi, bilik besar master bedroom aku je la tapi :D, depan mata - carrefour. flag belah kanan sekali tu flag malaysia. bangga kan?



bangkok mass transit system (bts) = lrt
10 minutes from the bedrooms. ada tv dalam train. they announce name of places & put it up in the tv together with the ads. sangat convenient untuk org macam kami.
17/5: on nut - chatuchak market - on nut
18/5: on nut - siam paragon - on nut
19/5: on nut - mbk - siam paragon - on nut

ape ke boringnya aktivit en. ramadhan sekeluarga ni..



chatuchak park - opposite chactuchak market. chatuchak market tu ada macam2 menda. tapi kami tak berjalan sangat. tak bawak stroller adam. keadaan jalan yg tidak mengizinkan. visited only few front rows of shops saje. rugi pulak rasa :(


swensens ni dalam carrefour. kat kl susah nak jumpa. redah jugak :D makan macam payah sikit. sebelah swensens ni ada black canyon. dia kata tomyam seafood, tapi macam ada jugak daging tu. tawakal je lah... ada tempat kata halal, tapi ada itik gantung.. steady je. kehkehkeh makanan yg kami betul2 makan dengan berselera tanpa rasa was-was adalah secret recipe kat siam paragon. yg lain sumer baca bismillah tiap kali suap


tut-tut dari mbk ke siam paragon yg kalo jalan kaki tak sampai 100 meter pun. nak merasa punya pasal. lagipun driver dia ensem. dia bawak ronda2. tapikan.. aku rasa dia saja nak intai aku dari rear mirror dia. eh eh.. boleh ke gitu? hahahahaha


balik dari siam paragon, hujan lebat. satu simpang nak ke hotel tu naik air. pakai kasut baru, velvet pulak. tak leh kena air. nampak selipar biru ni tepi jalan. rembat je. kecik sikit. tapi bedal la.... tima kasih selipar. balik bilik, siap2 gi orchid spa, gi cuci kaki. hehehe...spa ni sebelah hotel je. made buat foot massage, aku buat thai massage. thai massage adalah sangat best. tapi untuk isteri-isteri yg suaminya ada sikit galak... sila ikut sehingga ke bilik ye. kalo nak tunggu sama pun bagus. sebab thai massage ni sangatlah lemah lembut dan "sensitif".


tuesday, 20th may 2008
mh785
1105/1405 (local time)
suvarnabhumi, bangkok, thailand/KLIA, malaysia


ole-ole dari bangkok, thailand:
baju tido tu sebab murah
buku cite tu beli kat kinokuniya sebab boring tak tau nak buat apa
souvenir beli kat mbk & chatuchak market
plaster tu sebab kasut merah tu gigit ankle
train untuk adam, cian dia boring
cd pocoyo tu untuk adam jugak sebab tv takde cartoon langsung. cite blue pun takde. kaciwa...
double decker tu mau kasik bangga je sebab barangan buatan malaysia
kasut tu... no comment


hospitality org thai sangat best - sila jangan pikir yg bukan2 ye... derang sangat bersopan santun & hormat org. asik tertunduk2, macam org jepun. dalam bts, kami confirm akan dapat seat. they will angkat bontot once tengok budak kecik. giler tabik kat derang. and the only sign they have in their bts is "please allow seat to those in need". takde sign org preggy ke, org pakai tongkat ke, org tua ke - yilek.

excited - penat - best - happy - seronok

8 comments:

TJ said...

wah wah ... berjalan ko yer met ... syok la ..

muadzlife said...

mmg kan..b4 p phuket dulu i tot kunun nua owang mesia ni sopan santun ler...p sana..mmg sgt terkezut kannn...
sgt excellent!!

...$weE+ 666... said...

wahhh tajuk entry takleh tahan tuhhhh... sawadikharppp!!! kapkunkharppp!!! ikan siakarppp!!! muahahahahahaha...

owang baru balik bangkok ler katakan... menjeles btol aku! huhuhu... tapi kalau aku follow ko gi sana, aku rasa aku sangap kot. punyerlah bosan aktiviti korang sekeluarga... kalau aku dah panas montot dah wehhhhhhhhh!!!~ pastu gambar 10kpg sajork? kalau aku yg amek gambar, mahu dkt 10,000kpg kot... ahaks! tapi sonok la baca summary ko nih... rasa mcm aku nak gi sana gak ler tetiba... hehehe...

oh ya, kapkunkarppp yer bagi aku cokelat yg banyaks itu... bersamaan dgn candle comel lote itu sebagai souvenir... ingat gak kat aku! *muahz*

neomesuff said...

alaaaaaaaaaaaa..jeles nihhhh

anne rafei said...

tj: berjalan.. jangan tak jalan.. org banjer kena jalan lah.. hahahhaa

anne rafei said...

eylla: exactly! kita ingat kita dah baik dah. dengar negara org huru hara. rupanya negara kita lagi banyak menda yg kena perbaiki.

anne rafei said...

zz: semalam aku makan ikan siakap ayuthai.. giler best! ko suka punyalah...

hahahaha... aku rasa bukan takan panas bontot ko. dah tahap hangus rentung aku rasa kalo ko ikut kami. hahahah... tulah aku bodek chad, tak dapat pulak kamera dia. hampeh!

mestilah aku ingat.. dol..

anne rafei said...

kak nomi: loh.. nak jeles wat gaponyaaaaa... tak jalan mana pun.