Thursday, February 05, 2009

adam


(i)
mama: adam, kenapa adam tak panggil teacher "teacher"? kenapa panggil cikgu?
adam: sebab saya dengar shinbae dengan hagemaru panggil cikgu. dia tak panggil teacher.
mama: eh? (dalam hati - you are soooooo not watching those 2 cartoons anymore)

(ii)
mama: hari ni adam belajar apa?
adam: abc
mama: semalam pun belajar abc. asik belajar abc aje?
adam: yelah.. semalam abc besar. hari ni abc kecik
mama: eh?

(iii)
mama: hari ni adam makan apa?
adam: nugget
mama: sedap tak?
adam: sedap jugak. macam ayah masak. mama boleh masak sedap macam tu?
mama: er..... nugget semua rasa sama kan?
adam: hahahaha.. saya buat lawak aje
mama: eh?

(iv)
adam: mama, saya tengah buat letter "a"
mama: pandai.. macam mana adam buat letter "a"?
adam: nombor one kecik. lepas tu big stomach. macam atuk dengan paklong
mama: hahahahahhahahahahaha

(v)
adam: mama, tadi saya main pingpong, saya jadik champion tapi saya tak ada trophy
mama: adam pandai main pingopong? macam mana adam main pingpong?
adam: mula-mula saya pegang bola, lepas tu saya letak dekat sudu, lepas tu saya lari dan saya pegi duduk belakang. saya champion, mama..
mama: eh? terer adam...

(vi)
adam: mama, ayah! why do birds fly in the winter?
ayah: because they are cold?
mama: because they want to fly?
adam: because it is too far to walk
(percayala... jawapan dia asik bertukar ikut suka-suka hati dia)

3 comments:

Izyan Hamizah said...

comel betul la adam ni.. innocent btul jwpan..

Nurul a.k.a Riko said...

Kiutlah Adam nie. So brilliant!

Anonymous said...

muahahahahaahahaaa... rasa mcm baca dialog sinchan ngan mama die pulak..