Wednesday, March 28, 2012

al-quran

pinjam gamba dari sini: pesonaindahhantaran.blogspot.com

alhamdulillah...

adam dah naik another level. he has been talking about it and feeling excited. semalam, lepas habis kelas agama terus call mama to inform dia dah naik al-quran. i can sense his proud and happy mood. good job adam! ayah semalam pun ikut excited, terus gi beli al-quran kaler merah.

saya naik quran when i was standard 3. i am so sure about it sebab kat quran tu ada tulis "kelas 3 & 4". means i was in standard 3 in al-ansar when uwan & atuk bought me the red quran. eh.. merah jugak? ok. gene yang bagus. the quran is still with me. tapi dah lusuh lah.

ha.. meh nak cerita pasal baca quran ni..

at the time of naik quran, saya tengah banyak kawan. so asyiklah ponteng kelas agama. reason? takde sangat. main beskal pusing2 taman aje. paling best pun lepak minum slurpee kat padang sambil main buaian. so mengaji pun melompat-lompat. sesuka hati skip pages.

habislah kalo anak aku baca ni.. hahaha...

nak dijadikkan cerita, arwah mak ngah (anak opah usu) nak kawin and looking forward for majlis khatam quran. uwan pun nak buat jugaklah my khatam quran. tang harinya tu, mengaji lah saya, cucu makcik jeah ni. hambik!! tergagap-gagap. nak bandingkan dengan ujir anak mak ngah kat kampung tu, memang komfem saya ni tahap baca alif ba ta aje lah lagi. dia baca lancar betul. sampai kat saya asyik-asyik "eh.. eh.. eh.. eh..". mak kata dia rasa nak potong bawang kat dalam toilet dengar saya ngaji. hahahahahha.. ampun mak.

ok. sedap eh gelakkan saya...

mintak-mintak adam dapat khatam quran dengan sebetulnya. janganlah ikut kaedah cepat baca mama ni. hehehehe..



No comments: