Wednesday, March 28, 2012

Sate ikan

Awak penah makan? Sedapppp!!! Time kecik dulu saya sangat rajin beli kat depan sekolah. Satu cucuk seposen. Apa yang best? Ntah.... Biasa aje sebenarnya. Hehe..

Tadi masa amik Adam, dia tanya "mama nak satay ikan?". "Boleh juga," kata saya & I gave Adam lima ringgit, suruh dia beli dua ringgit sate ikan.

Macam mana dia berlari pegi, macam tu jugaklan dia berlari balik dengan 2 plastik sate ikan. Dapat lima cucuk aje. Maknanya sekarang harga dia dah jadik dua posen. Tak pela.. Masih sedap. Kami makan kat situ jugak.

Habis makan saya mintak air bekalan Adam. "mama nak air with taste?". "adam nak beli air apa?". "they have pepsi light & milo". "milo will do".

Vroommmm.. Adam berlari lagi.

Tiba-tiba hati saya jadi sebak bila terpandang adam kat tangga dengan dua cups milo.

Adam anak yang baik. Kalau disuruh, tak pernah membantah. Cepat menangis kalau tersentuh. Manja. Penyayang. Kalau saya demam, dia la yang sibuk nak letak kain basah atas dahi saya, selimutkan saya, make sure saya ada air untuk minum, etc. Cuma saya la kadang-kadang cepat melenting dengan dia. Kurang sabar. Walau macam mana pun saya marah dia, dia akan datang peluk saya, minta maaf & gives a kiss on my cheek. Haih... Syahdu pulak...

.
.
.
.
.

Sebenarnya..... Adam tak suka sangat pun sate ikan tu. Tapi sebab dia tau saya suka, he just want to get it for me...

Ok. Syahdu lagi.....

No comments: