Wednesday, July 01, 2015

Waktu berbuka

Dengan mak dulu, by 7.15 dah sibuk-sibuk kemas meja, susun pinggan, bancuh air, pelbagai-bagai lah.  Jadiknya bila nak berbuka tu jadi family event.  Kecoh riuh.  

Kalau berbuka kat umah uwan dulu lagi best.  Bentang kain samprah kat tengah umah. Panjang.  Lauk uwan buat dua set. Lagi riuh.  Masing-masing nak carik port cantek.  Selalunya depan makanan favourite lah.  

Zaman la?  Masing-masing sibuk dengan gadget sendiri!  Pathetic lah weh!

Mungkin orang lain tak kisah.  Tapi saya kisah. Saya tak suka.  Dekat meja makanlah nak main segala gadget.  Macam tak reti nak hormat rezeki yang terhidang.  Kadang-kadang bila saya pegi makan kat luar dan nampak family yang cenggini, saya rasa kasihan sangat. Rugi wehhh!  You'll never know if the person next to you would soon gone.  Cakaplah dengan dia.  Tak payah besok-besok nak update status "aku rindu sama kau". Peluang Tuhan dah bagi.  Grab!

Masih kecewa.
As-salam

No comments: