Tuesday, July 14, 2015

Orang biru

Saya suka baca satu statement ni:

"Yang salah bukan bangsa. Yang salah adalah pelaku"

Betul kan?

Yang paling interesting adalah tukang kompang. Macam dia ada kat tempat kejadian. Worst, bercerita macam dialah mangsa/pemangsa. 

Gah dengan 13 Mei. Itu kalau sejarah berulang. Kalau otherwise?  Bercita-cita nak mati syahid lettew..  

Kalau setakat berani depan tuk-tak-tuk-tak atas keyboard, rentikan sajalah.  

Malaysia tak perlukan orang macam kamu. 

Malaysia perlukan orang seperti saya?  -- saya tak kata....  

Sebab saya sedar saya cuma warganegara Malaysia, berbangsa Melayu dan beragama Islam; yang cuma menumpang di bumi Allah swt. 

Saya tak petah nak jadi keyboard warrior. 
Saya tak gagah nak menentang orang. 

Hak saya cuma di bahu kanan kiri. Milik saya cuma yang bertanah 7 kaki dalam. 

Saya cuma mampu menyokong apa dan siapa yang saya rasa worth and deserve. 


Pakpung pakmustape. 
As-salam  



No comments: