Monday, March 15, 2010

gila cookies

skang ada hobi baru :D suka buat cookies. mulanya dia ni lah.. kami tempah cookies kat kak tuty for alesya's kenduri recently. peh tu macam sedap. peh tu macam tak puas hati tengok cookies tu comel sangat. peh tu gatal pegi kelas cookies kat cake connection dengan alin. peh tu skang meniaga cookies. hahahah...

gatalkan?
memang!

cookies punya pasal, sangguplah carik mixer & oven sampai ke harvey norman tu. kenapa HN? sebab saya ni buduh al bangang! dalam kepala ni ingat HN ada banyak choices. so pegilah ke sana. tapi bila sampai sana, mixer cuma ada brand kenwood. oven pun tak banyak. tapi still beli sebab dah kemaruk nak buat cookies. since beli time raya cina, takde delivery. and oven pun kena order. peh tu geram sebab lambat sangat derang hantar. peh tu baru pasan kat aeon berlambak oven. ada satu kedai dekat dengan giant permata tu pun, bersusun mixer. peh tu baru teringat ada kedai baru nama dia teka pavillion baru bukak kat wangsa maju.

menyampah!

bila oven dah sampai baru la terpikir-pikir, "kenapalah tak beli oven yang timer dia tu mechanical aje. kenapalah aku pilih yang kena saya-putar-lagi-abg-halim".

padan muka!

tapi..... cookies saya tetap menjadik :D alhamdulillah.. dengan adanya kreatif director seperti cik aslin rafei itu, cookies saya nampak comel aje.. hehehe


hari pertama buat, ya tuhan..... kul 4 pagi baru tido. tak sangka lama gila nak buat icing atas cookies tu. siap habis idea nak lukis apa atas cookies yang nak di-distribute for alesya's akikah. ha.. yang itu pun ngok jugak. buat 100 cookies. siap dengan 100 designs. buat ajelah 1 or 2 design kan? cepat siap. itulah dia.. penangan excited buat cookies. tak memikior...



so far, sudah ada comment membina for my cookies. dah ada dua tiga orders :D insya Allah.. mudah-mudahan lama la saya jual cookies ni. boleh duk umah jaga alesya. meruntun jiwa tiap2 pagi nak hantar budak kecik ni gi umah opah...

tunggu ye manja. nanti mama duk umah ngan manja okeh...


1 comment:

mek na said...

sedap cookies awak tu.

saya saksi pertama mengesahkan kesedapan cookies awak. kalau nak testimonial bertulis dan bercop...saya boleh sediakan...ahiaks!

selamat bercookies!