Wednesday, March 10, 2010

up in the air


semalam made & saya gi tengok wayang. anak-anak hantar umah opah. lama dah tak gi dating. nak gi main boling, ada org tu kata ada splinter kat jari dia. alasannnn :P

syiok jugaklah tengok movie ni. nasib baik lepas hantar alesya, kami dah heavy breakfast. jadiknya bila masuk cinema tu takdelah kebuluran sangat. tapinya kesejukan bukan main. lenkali kena prepare jacket dalam keta. kot-kot ada plan ngengada macam ni :D

cite "up in the air" ni best jugaklah. tapi saya cam tak baper paham plot dia. tak sure apa yang dia nak cite kan. tapi saya suka bahasa-bahasa yang dia gunakan. some are motivational. quotes. and character ryan (george clooney) as somebody yang kejenya pecat orang seemed to be tough jugak. ish.. tak terbayanglah kalu saya yang kena terminate orang. uishh.. mau saya ikut sama nangis. bila kisahnya berkisar pada family, saya rasa macam.. "ginilah hidup orang zaman teknologi ni". family semuanya jadik secondary. keje sampai dah rasa puas & pegang duit dulu, peh tu baru fikirkan family. mungkin pendapat ni tak sama dengan masyarakat di malaysia la..

cara dia gunakan "empty backpack" for motivational scene tu menarik perhatian saya. saya pulak yang rasa relieve dengan cara dia cakap tu.. "fill in your backpack with your small things on your shelves, table. then your favourite items, your collectibles. then bigger things; your furniture, your car, your house. you feel tight on your shoulders. now i want you to burn the backpack with its contents. relieve?"

that's our life basically kan? bila semua atas bahu kita, terasa bebannya. tapi bila kita dapat selesaikan or kita share dengan org lain, terasa beban tu berkurangan. for the skrip, i'd recommend anda menonton cite ini. best!

oh! alesya turned 3 months 2 days ago. yey! and we have just registered adam for his standard one schooling. raso den dah tuo. hahahaha.. badan alesya dah kuat dah. dah boleh angkat kepala. mengagah pun dah boleh. dah boleh tinggal sendiri kat playgym tu dengan princess sophie. dah boleh giggle pulak tu. geram aje dengar.

pagi-pagi bila hantar alesya gi umah opah, kadang2 rasa sayu aje. nak-nak bila dia tak tido. and that she will look at me as i said "bye alesya... jangan noti ok". cara dia pandang tu, macam tak bagi saya keje aje... sayu sangat rasanya. meruntun jiwa. if only i could stay at home.. mmm.. if only i could, i would.... saba ye alesya.. mama will be at home with you soon.. sabar ye sayang...

adam ada sports day sabtu ni. memintak janganlah kena asthma. semalam dah start sesema. itu petanda nak kena asthma tu. sakan sangat berjoget & bersukan.. adoilah anak sayangan mama sorang ni. tahun depan dah darjah satu anak saya sorang ni. mmm.. macam mana eh? berdebar pulak :D


No comments: