Wednesday, January 14, 2015

Hilanglah.....

Dua tahun lepas, saya kehilangan.  Barangan yang nilainya bukan pada ringgit.  Tapi lebih pada nilai sentimentalnya pada saya.  Pemberian encik-nget, ma, kak sah, mak dan lain-lain. Pemberian yang bukan hanya untuk saya, malah ada antaranya hak Alesya.  

Over the months and years, saya sangat bermohon supaya Allah tunjukkan saya siapakah dalangnya.  Saya berdoa agar balasan setimpal adalah semoleknya. 

Isnin lalu, saya dengar siaran Ustaz Mohamad Abdullah Al-Amin.  Antara katanya, mungkin apa yang hilang itu, bukan hak kita.  Mungkin apa yang diambil itu, tidak dizakatkan sebaiknya.  

Saya rasa kerdil. Kecil.  Mini.  

Saya selalu pohon apa yang saya mahu. Sebab saya rasa saya perlu ada.  Saya minta apa yang saya hajati, yang saya rasa hak saya.  Tapi, saya lupa untuk akur, tiada apa hak saya; kecuali iman dan agama saya.  

Immediately, saya rasa redha akan kehilangan.  

Insya Allah.  Kehilangan saya akan berganti.  Mungkin lebih baik?  Siapa tahu....

Loves. 
As-salam 

No comments: