Tuesday, January 20, 2015

Nenek

Bukanlah nenek saya. Saya tumpang nenek sherry je....  Uwan jiah left me 11 years ago and uwan endon couple of years back. 

Nenek as i fondly call her is another beautiful soul. Kalau saya datang bertandang ke rumah jalan 7, rajin benar nenek melayan. Makan, minum, bersembang. Nasik dagang adalah the best!  Air tangan orang tua kan....  Sedap-sedap belaka. 

Nenek uzur sikit sekarang ni.  Age is catching up. Saya pun asyik bertangguh nak pi visit. Sebab dah duduk jauh. Di denai nun dihujung alam. Jadinya lambatlah sikit rombongan cik kiah nak sampai.

Rezeki nak visit nenek came about two weeks ago. Ada birthday party di kota damansara. A day before birthday party di sg buloh. Tapi dah malam sangat. Tak eloklah pulak. 

And so we went. I was already informed that nenek may not remember me. So i came prepared.  

"Nenek ingat kita?"
"Sapa ni?"
"Anna. Kawan sherry"
"Ingat. Nenek ingat anna. Kawan sherry"

Mata saya dah berlinang. 

Then came mak sherry. 

"Chek (panggilan to nenek) ingat dok sapo ni?"
"Ingat!  Suhanna.  Kawan sherry" 

Lagi rasa nak nangis!  

I did not mention my full name and yet she remembered it. 

Alhamdulillah.  

Saya doakan kesejahteraan nenek dunia dan di akhirat. Semoga Allah swt permudahkan segalanya untuk nenek. Saya sayang nenek. 


Loves. 
As-salam. 

No comments: