Wednesday, April 30, 2014

Susah ke masak ni?

Takde la susah mana. Cuma untuk orang yang tak berapa pandai masak ni, rasa mencabar juga. Nak pulak family saya ni bukannya jenis makan lauk banyak. 

Kat umah bapak, at least dua atau tiga hidangan. Satu sayur, satu lauk.  Kena ada yang berkuah. 

Suami saya simple. Janji ada. Jadinya, kadang-kadang hidangan saya satu je.  Itulah lauk, itulah sayur. Contohnya sup atau gulai. Kalau saya masak sup ayam, cukup itu satu ajelah. Tak payah nak masak sub-lauk yang lain. 

Senang?  Senang jugak.  Tapinya, banyak karenah. Lauk itu tak makan, ini tak makan. Encik suami tak makan asam pedas. So every time nak makan asam pedas, saya kena pi umah bapak.  Now tengah train bebudak ni makan lauk-lauk lain. Asyik sup dengan lauk goreng atau masak kicap. Masak lemak semua tanak. 

Nak masak apa hari ni eh...  Dah la takde ayor. Buku resepi ni dah berapa kali ulang dah.....

Ha....  Yang ni la yang payohnya...........

Huhuhu.... 


Wassalam.   

No comments: